woensdag 29 december 2010

2011

Ik ben alweer druk aan het denken over wat ik allemaal in mijn groentetuintje zal gaan zaaien in 2011.
Inspiratie doe ik op in het boek Smaakvrienden (zie http://www.smaakvrienden.nl/), wist ik begin 2010 nog niet wat ik met snijbiet aan moest, nu weet ik het wel. Dankzij dit boek ga ik ook wat nieuwe groentes uitproberen. Bijvoorbeeld postelein, eetbare pompoen en raapstelen.
Alleen al door het rondkijken krijg ik zin om mijn tuintje om te ploegen, te voorzien van mest en ter voorbereiding binnen al wat zaadjes te zaaien, maar het is allemaal nog veel te vroeg.
De tomaten en paprika moeten op z'n minst wachten tot februari. Vroeg zaaien is me vorig jaar wel bevallen.
Mijn tomaten ga ik bestellen op http://www.lilatomate.de/
Het worden in ieder geval gele (Gelbe binnchen) en donkere tomaten (black plum), ik heb nog trostomaatjes en normale tomaten over van afgelopen jaar.

Mijn vader heeft een nieuwe ploeg gekocht voor in de tuin, dus we hoeven niets meer zelf om te spitten!
Zodra over een paar maandjes de vorst uit de grond is, komt hij een dagje grondwoelen.
Ik ben een enorm wintermens en vind de sneeuw en kou eerlijk, maar toch kan ik niet wachten eer het zo ver is en ik weer aan mijn hobby kan beginnen!

Tot die tijd blijf ik heerlijk tekenen, fröbelen, knutselen, schilderen, etsen en wat ik nog meer tegenkom.
Vanmorgen heb ik in Photoshop een tekening gemaakt van een kabouter en een walvis. De walvis heb ik afgelopen herfst een keer in elkaar geknutselt in de schuur. De kabouter heb ik van een vriendin gekregen. Sinds de middelbare school nemen we iedere vakantie iets kleins voor elkaar mee, de kabouter komt uit Zweden.

Hele fijne jaarwisseling allen en tot in 2011!!
Translate the text above in English:
http://translate.google.com/

Geen opmerkingen: