woensdag 2 juli 2008

Eigen groente & kruiden

Mijn vader heeft al sinds ik mij kan heugen een moestuin, ik heb vroeger vele uren door gebracht in en rondom de moestuin. Spelen met de waterpomp, wat eigenlijk niet mocht... Maar daarom des te leuker! Meehelpen met plukken en eten, vooral besjes en aardbeien deden het bij mij altijd goed :)

Vorig jaar ben ik zelf begonnen met het maar eens te proberen, ik heb wat tomatenplantjes gezaaid. Die zijn ergens in juni voor de helft verwoest door een enorme hagelbui, wat baalde ik!

Dit jaar heeft de hagelbui Enschede gelukkig gespaard, ik was alweer bang voor mn tomatenplanten! Waar de eerste tomaatjes aan hangen. Dit jaar heb ik mijn colectie uitgebreid, we hebben een klein stadstuintje en tussen de overige planten en bloemen door vind ik plekjes voor mn sla, tomaten, paprika, aarbei en kruiden.

Mijn eerste sla plantjes

Mijn eigen gezaaide tijm



De eerste tomaatjes zitten aan de plant, er zitten nu al meer dan 70 bloemen en tomaatjes aan 5 planten!



Zelf gezaaide oostindische kers, met daarachter de lathyrus, ik zag vandaag dat er helaas alleen maar gele bloemetjes aan de lathyrus komen. En rechts de zelf gezaaide afrikaantjes.

De eerste knoppen aan de Clematis

Geen opmerkingen: