zaterdag 4 juli 2009

Terug van vakantie



Wederom is het een tijd geleden dat ik iets heb gepost, we zijn inmiddels terug van twee weekjes Frankrijk. En de tuin staat helemaal vol. De wortels en de broccoli kunnen al geoogst worden!!

Ik heb net mijn eerste broccoli afgesneden, ik hoop dat ik het goed heb gedaan en dat er nog meer broccolistronken aan zullen komen. Ik heb de bloem zo hoog mogelijk afgesneden, maar zie nu alleen nog maar blad en een gat in de middelste steel... Ik zal er vandaag eens foto's van maken.

De sperziebonenplantjes die boven zijn gekomen, beginnen nu ook goed te groeien. Het zijn er helaas maar twee. Waarschijnlijk heb ik de zaadjes te diep de grond in gestopt of zijn ze kapot gegaan door nachtvorst. Hier in Twente zijn er eind mei nog wat nachten geweest waarin het bij de grond heeft gevroren en schijnen de boontjes het hierdoor wat moeilijk te hebben dit jaar.

Zodadelijk ga ik eens even de foto's van de vakantie op de computer zetten en zal ik hier ook er wat bijvoegen. Nu maar snel weer naar buiten, want het is mooi weer!!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Toeval.......ik keek net op een oud log en zag een reactie van jou staan.Ik dacht hoe zou het nog met haar gaan, en klikte op de link.Laat je net een nieuw logje hebben en weer terug zijn van vakantie.
Welkom thuis.
De bonen doen het bij iedereen slecht dit jaar, als je er nog hebt, kun je ze nog een keer zaaien!!
Ik ga lekker naar m'n jongste dochter BBQen,oudste kleinzoon komt vanacht logeren en die nemen we mee.

Fijne zondag, groetjes Thea

LEKE zei

Hoi hoi vakantiegangster,

Ca va? bonnes vacances ?

Heerlijk is het hè oogsten uit eigen tuin. Het moment om trots te zijn.

Je groente ziet er heerlijk uit.
Mijn broccoli is nog in geen velden of wegen te bekennen... of dat nog komt ??? We zien wel.

De "andere" groente is tot nu toe echt een aanrader, mijn moestuin is een groot kleurenfestijn. Hopelijk smaakt het ook lekker maar dat moet ik nog even afwachten.

Groetjes,
Lisette

Anoniem zei

Hoi Maaike, weer een beetje gewend??
Zal wel tegen vallen!!

Is het wel brocolli...of is het groene bloemkool.Hij lijkt zo vast!
Ziet er wel hardstikke goed uit, daar mag je trots op zijn.

De BBQ was lekker en gezellig!Ik dronk er Sangria bij, erg lekker !!
Gisteravond is het hier ook begonnen met onweer, en tussendoor regent het steeds weer. Is het gedaan met de zomer? Hoop het niet!

Ik geloof vanaf zondag weer beter!

Groetjes en een fijne avond,Maaike!