vrijdag 26 maart 2010

Nog een lentedag

Omdat het zulk mooi weer beloofde te worden had ik afgelopen woensdagmiddag vrij gevraagd.
Zo kon ik mooi in de tuin aan het werk.
Er was en is nog steeds genoeg te doen, voor ik het wist was de dag om en had ik op mijn rechter hand een grote blaar van het takken knippen en zaten m'n onderarmen onder de schrammen.
Ik heb alle rozen gesnoeid, twee enorme hortensias een kopje kleiner gemaakt en een deel van de voortuin wat netter gemaakt.
Eerder deze week waren we al even naar het tuincentrum geweest om wat lentebloeiers te kopen. Op de verranda staan nu wat potten met gezellige viooltjes en andere bloemen.
Het ziet er direct een heel stuk aangenamer uit!
Odin en Elvis hebben zich ook de hele middag buiten weten te vermaken, gelukkig zijn er vanmiddag geen andere dieren gesneuveld door toedoen van mijn twee grote vrienden.
Odin blijft altijd een beetje in de buurt hangen en vindt het helemaal geweldig als ik takken achter me weg gooi van uit de bosjes.
Hij vindt het altijd een grote eer om me te mogen "helpen".

Vandaag is het geen weer om buiten aan het werk te zijn, het regent bijna constant, dus is het tijd voor wat andere werkzaamheden binnen.
Microsoft Office heeft een heel handig programma One note. Het is eigenlijk een ordener met allemaal verschillende tabbladen. Vind ik iets intressants op internet dan maak ik een clip van het plaatje of tekst en ik berg het op in mijn map. Zo kan ik het later mooi terugvinden.
Hierboven zie je wat dingen die ik nog eens een keer wil gaan maken.
Op dit moment ben ik bezig met de kast links onder.
Zojuist een laatste laklaagje eroverheen gedaan en dan kan ik het dit weekend in elkaar zetten en ophangen in de kamer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Maaike,

Hard gewerkt dus !! Dat je zelfs blaren hebt!

Je hebt de hortensias toch niet echt korter gesnoeid? Of waren het Anabelles? Anders krijg je dit jaar geen bloemen!!
Maar dat zul je zelf ook wel weten.

Heerlijk he, om zo in de tuin bezig te zijn. De tijd vliegt om en het geeft een heleboel rust in je hoofd!!
Wij hadden gisteren ook de hele dag regen!!

Fijn weekend, groetjes Thea