donderdag 5 mei 2011

Nieuwe foto's

Het gaat enorm goed met Lexa en Marcel!!
Beiden zijn ze totaal anders dan de eerste weken dat ze bij ons waren! Allebei zijn het lieve beestjes waar ik toch stiekem wel enorm gek op ben geworden.
Hopelijk vinden ze snel een huisje waar de mensen net zo gek op ze zijn.

In het begin kon ik ze wel eens schieten als ze weer eens een plantenpot hadden omgegooid en dan heerlijk al het zand door de hele huiskamer aan het verspreiden waren. Of als ik net een nieuwe plant met mooie bloemen erin had gekocht en een uur later liggen alle bloemen in stukjes versnipperd op de vensterbank... 

Laatst had onze eigen kat, Elvis, last van zijn pootje. Hij liep een mank omdat zijn kussentje zeer deed. Lexa is een kat die direct van die zwakheid gebruik maakt, de kleine heks!
Telkens als wij even niet opletten, was ze Elvis aan het opjagen. Arme Elvis die al zo'n last had van zijn poot wist niet meer waar hij het moest zoeken.
Dus, Lexa heeft aardig wat op haar kop gehad van ons en een aantal dagen veel apart moeten zitten.
Dit bevestig ook weer, Lexa is niet geschikt om te plaatsen bij een zwakke of oudere kat die niets van gejen en gepest moet hebben.

Vanmorgen heb ik ze even gewogen.
Marcel is maar liefs 5,9 kilo!!!! (Terwijl het geen grote eter is en hij er ook niet dik uitziet)
Lexa heeft een iets verfijnder gewicht van 3,5 kilo.


Lexa is een zonaanbidster! Zie de foto's.
In tegenstelling tot onze eigen katten die het niet zo op de zon hebben, want dan wordt het ze al snel te warm, kan Lexa niet genoeg krijgen van de zon.
Je kan haar de laatste weken zo oppakken zonder dat ze dit erg vindt.
Laatst was ik smackworst aan het snijden en viel er een aardige plak per ongeluk op de grond, Lexa stond al de hele tijd om mijn voeten te draaien (want smackworst ruikt eeeenooorrrum lekker voor katten!!). Ze ging er direct vandoor met het stuk en ik kon het niet meer afpakken.
Dit incidentje heeft als gevolg dat zodra ik wat eten pak in de keuken, Lexa niet meer van mijn zijde wijkt! Af en toe lijkt wat ze doet net op doggydancing, aardig irritant. Maar ja, mijn eigen schuld...

Marcel houd er enorm van om gebosrsteld te worden!!
Wel met onderstaande borstel, niet met de rubberen borstel. Hij kan er geen genoeg van krijgen en rolt zich de hele tijd om zodat je op de juiste plekke kan borstelen.
Als hij rustig is, vindt hij het ook heerlijk om even opgepakt te worden, maar met die 5,9 kilo van hem houd je dat niet enorm lang vol.

Geen opmerkingen: