vrijdag 1 augustus 2008

Twee weken later

Het is alweer twee weken geleden dat ik mijn laatste post geplaatst hebt.
Ik heb tijdelijk een vakantiebaan voor 40 uur in de week, dus even niet zo heel erg veel zin om na het werk achter de pc te kruipen (helemaal niet met het weer van afgelopen week).

Inmiddels heb ik de eerste rijpe tomaat van mijn tomatenplant verorberd, die was echt heerlijk! Er zat heel veel smaak aan. Waarschijnlijk komt dit doordat ze bijna de hele dag vol in de zon hangen, ze staan ook tegen een muur aan die ongeveer op het zuiden staat. Nu maar wachten totdat de rest van de tomaten rijp zijn!

De paprikaplant doet het ook ontzettend goed! Er zitten ontzettend veel bloemetjes in dat ene kleine plantje. En er zit zowaar al een heel mooi paprika'tje aan van ongeveer 3 cm groot. Je kan het parika'tje bijna zien groeien!

Op de oostindische kers zit geen luis meer, maar rupsen! Heel grappig gezicht en ik vind het ook geen ramp, omdat die plant zo veel bladeren heeft, dat duurt wel even voordat ze die allemaal hebben opgegeten. En aangzien de vlinder in ons land zeldzaam begint te worden, koester ik de rupsen! Het zijn mijn nieuwe kleine huisdiertjes!
Ik heb even op http://members.chello.nl/ajd.wit/fotogaleries/rupsen.htm opgezocht wat voor rupsen er op mijn plant zitten.
Er zit één klein koolwitje (Pieris rapae Linnaeus) op de oostindische kers en de rest kan ik zo niet vinden. Misschien zijn het wel gewoon motten...
Op vlindernet heb ik ook nog even gezocht, maar kan niet echt wat vinden. Straks als ik thuis ben nog maar weer eens kijken naar de rupsen en dan vergelijken.

Later komen er nog wat foto's bij.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Maaike,
ik dacht die is met de noorderzon vertrokken ! Maar toch niet, je bent de pot aan het spekken !! Ja, dat moet natuurlijk ook gebeuren.En 40 uur werken is niet niks, ik heb ook altijd een volledige baan gehad,plus een gezin, en daarbij de tuin, enzo.Dus je begrijpt dat er voor hobby's niet veel tijd meer over bleef. Gelukkig heb ik wel een man die gewoon mee aan pakt, en nergens moeilijk over doet. Alleen ramen wassen, dat doet ie niet!!
En nu hoeft dat ook niet meer, ik ben helemaal gestopt, met werken.
Heerlijk is dat !
Ik wens je een super mooi weekend,groetjes Thea

LEKE zei

Ha, weer nieuws uit Twente!
Ziet er allemaal goed uit. Mooie paprika! Gaat snel he?! Heerlijk!

Ik werk ook 40 uur maar ik zit de hele dag achter de PC dus kan er wel een berichtje tussendoor verstuurd worden. Het weekend is bij mij altijd PC vrij. Dan ga ik naar buiten. Mijn tuin is tragisch. Ben nu wel dolgelukkig met mijn Gamma kasje. Daar groeit alles (nog) geweldig. Ik kan daar zeker van genieten. En lekker van eten. Dit weekend nog BBQ sauce gemaakt van de tomaatjes (waren er veel te veel gelijk rijp). Recept zal ik snel op de blog zetten. Door de vele zon uren worden de tomaten veel zoeter! mjam mjam.
Werk ze! FIjne dag groetjes Lisette

LEKE zei

Mooie rups hoor! Heeft het beestje ook al een naam, als nieuw huisdier zijnde...

gr. Liset

LEKE zei

HOI HOI mocht je even tijd hebben...wil je dan stemmen op mijn foto bij
www.vergetengroente.be . Fotowedstrijd.
Foto nr. 5 is van mij.
Groetjes Lisette

LEKE zei

Alhoewel andere foto's zijn ook erg mooi...maar dat moet ik natuurlijk niet zeggen, hahahaha!

LEKE zei

www.vergetengroenten.be
moet het zijn.
(stom stom stom)