vrijdag 5 september 2008

Noorwegen II

Van iedereen die Noorwegen niet kent en eigenlijk liever aan de Cote d'azur, Costa del sol, of de kust van Turkije zit, krijg je altijd een reactie waar wat negatieviteit in te bespeuren is... "Oh... Noorwegen... leuk... Is het daar niet koud? Wat doe je daar dan?"
Veel wandelen en af en toe net als aan de costa, een stranddagje houden. Het voordeel in Noorwegen is, dat er super mooie witte stranden zijn, met ongelovelijk helder water en ook nog eens bijna geen andere mensen. Wat wil je nog meer??? Je kano pakken en een stukje gaan varen!!
En ja natuurlijk is het iets kouder, maar ik ben met een temperatuur van rond de 20C een ontzettend blij mens. Dat wordt anders met een temperatuur van 30C tot 40C.... Daar houd ik niet zo van. Ik voel me helemaal thuis in Noorwegen en zou er best een aantal jaartjes kunnen wonen. In een mooi houten huis met houtkachels en een openhaard. Een grote tuin en wat diertjes en natuurlijk mag de moestuin dan niet ontbreken, ook al is groente kweken in hoge gebieden van Noorwegen ietsje lastiger dan in Nederland.

Ik heb niet van alle mooie witte strandjes waar we zijn langsgekomen foto's gemaakt, hieronder zie je er twee en een filmpje.


Stijger bij een camping tegenover Stavanger

Een heerlijk strand aan de zuid/westkust van Noorwegen.

Een nog mooier strand, met daarachter, bijna Nederlandse duinen.

De kerk in Kristiansand.

Het zelfde strand als op de foto hierboven.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt Maaike, wij zijn meer mensen voor een luxe hotel!! Sorry, maar het is nu eenmaal zo.
We willen wel altijd veel zien. En strand, leuk om eens over heen te lopen, lekker met je voeten in het water, maar verder........
Hoelang ben je onderweg? Kan niet in een dag, denk ik. Sorry als ik domme vragen stel, maar zo als ik al zei, ik weet er echt niks over.
Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Ik heb een paar keer contact gehad met een vrouwtje uit Noorwegen, ook via de blog. Ik kan er lang niet alles van lezen,(ze schrijft in het Noors) zelfs niet met Google vertaal!!!
Al zitten er wel veel woorden in die het zelfde zijn in het Nederlands.Ik vind het wel leuk, om een en ander te ervaren over hoe mensen wonen en werken in andere landen. Daar leer je altijd weer van, is mijn ervaring!!
Wij gaan sowieso altijd in voor/najaar op vakantie. Om de drukte te vermijden!! Maar een tentje of camper ehhhhh....nee!

Groetjes Thea

Anoniem zei

Jaaa......wij zijn ook op Madeira geweest,in 2000. Dat was de mooiste vakntie die we gehad hebben tot nu toe. Ik wil er altijd nog eens naar terug. Het lijkt me daar wel meer tropisch te zijn als Noorwegen.
Maar was ook heel rustig, en we kwamen toevallig op hele mooie plaatsen terecht!!
Zo nu ga ik even wat te eten brouwen,word tijd.
Groetjes

LEKE zei

Oh, heerlijk Noorwegen, das een land voor ons (geen zonaanbieder en rust genieters). Vrienden van ons zijn twee jaar geleden geweest. 2 weken rond trekken met een camper. Ze waren ook verliefd op het land!
Prachtige foto's hoor!
Nu weer aan het werk?! Of weer terug naar school?
Groetjes Lisette