donderdag 4 september 2008

Wat een vakantie


Daar ben ik weer... Terug van een heerlijke, maar veel te korte vakantie.
We hebben het enorm leuk gehad, Noorwegen is ontzettend mooi en zo veel rustiger dan Nederland. We hebben gewandeld, veel gereden. We zijn vanuit Denemarken met de veerboot naar Kristiansand gegaan. Van daar uit zijn we rond getrokken, we hadden geen plannen van te voren, behalve dat we vanuit Kristiansand naar het westen wilden. Uiteindelijk hebben we 3000 km gereden, vanwege het mooie weer waar we achteraan zijn gegaan.

Boven in zit een beetje een vreemde kronkel in de route, dat komt omdat we nog 2 nachtjes bij de moeder van vrienden van ons zijn langs gegaan, zij heeft vlakbij Ringebu een pension en een hytte (huute), een hytte is een vakantiehuisje. Hier zijn er echt ontzettend veel van in Noorwegen, iedere camping heeft ook wel een aantal kleine en grotere hytte's, als het slecht weer is kan je hier beter in redden dan in een koepeltentje. Wat leuke foto's en wat meer informatie kan je vinden op http://www.fjelltun.info/ (Fjelltun betekent bergtuin)

Onze eerste vakantiedag, voor Hanstholm, waar we met de boot gingen, hebben we bij een strandje eten gemaakt.
Het paleis in Oslo
Stavkyrkje van Ringebu

Toen we terugkwamen zag de tuin eruit als één grote wildernis, vanmorgen ben ik een paar uurtjes bezig geweest om het iets te fatsoeneren. De oostindische kers is helemaal gaan woekeren en het gras was ontzettend lang. De tomatenplanten waren helemaal topzwaar geworden en uitgerdroogd.
Dat was het voor nu, ik ga weer verder met het huis een beetje op orde te maken.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zoooo...dat ziet er niet gek uit!
En op de foto's lijkt het uitgestorven. Kom je wel mensen tegen, zo buiten het seizoen? Of lijkt het daar zo stil. Niet dat ik van volle stranden hou. Maar af en toe wil ik wel een paar mensen tegen komen. En je foto's zijn geweldig. Mooi land, ik weet er zo goed als niks van.En wil best meer informatie. Zijn jullie zelf met de auto geweest, of gaan vliegen, en een auto huren ? Ik kom wel terug om alles nog eens goed door te lezen.Ik wil er alles over weten.

Groetjes Thea

Struinkunst by Lisette zei

Wat ziet dat er mooi uit!!! Prachtige foto's. Ik ben dit jaar naar Finland geweest en ben op slag verliefd op het land. Volgend jaar gaan we weer naar lapland en naar de noordkaap. Ik ga proberen of ik vriend-lief kan aansporen terug te reizen via Noorwegen....