zondag 19 juli 2009

Zondag




Qua weer is het dit weekend wat minder om veel buiten te doen, binnen is het des te beter om eens een keer van de gelegenheid gebruik te maken om te freubelen. De droge momenten ben ik even in de tuin geweest. Gister heb ik het onkruid nog even te grazen genomen en wat zaden verzameld van de oostindische kers. Op de een of andere manier, wil de oostindische kers het niet zo goed doen dit jaar. Dit jaar heb ik de planten in grote potten laten staan. Vorig jaar zag ik in Noorwegen dat dit supermooi stond, maar hier is het succes toch wat minder.
De vlinderstruik in de tuin doet het daarentegen heel goed! Er komen allerlei vlinders op af, op mooie dagen zit het vol met distelvlinders, dagpauwogen en witjes. Zojuist zag ik voor het eerst een atalanta. Erg mooi om te zien! Er zitten naast vlinders ook allerlei soorten beien, wespen, hommels, een groot pretpark voor Elvis en Odin!

Ik ben het weekend dus voornamelijk binnen lekker aan het freubelen geweest, voor de vakantie kwam mijn nieuwe naaimachine binnen, dit was de eerste keer dat ik echt wat dingetjes gemaakt heb erop.




Het resultaat van dit weekend, een kaartje met stofjes erop. Dat is wat beter kaartjes maken dan dat geknip met die 3d-vellen. Dit gaat wat sneller en de kleine stukjes stof die over zijn, worden ook een keer nuttig gebruikt.
Ik ben ook bezig met een knuffelkat, het is een roze lapjeskat, de lapjes en de ogen liggen er nog los op, de pupillen moet ik nog maken.




1 opmerking:

Anoniem zei

Je bent heerlijk bezig zo te zien. Bij ons viel het weer nog mee,gisteren en vandaag. Al waaide het vandaag erg hard.
Heerlijk he al die vlinders in je tuin! Ik zag zelfs een koninginnepage.....nog nooit gezien in onze tuin. Maar geen foto kunnen maken, jammer!
Ik heb een boek van de ANWB een natuurgids...Vlinders van Europa heet het.Ik kocht het bij de IVN.
Kan ik ze tenminste opzoeken. Kan ook per internet hoor!Is alleen wat lastiger als je buiten zit.

Groetjes en een fijne week.