zondag 10 januari 2010

Winter

Zo dat is alweer een half jaar geleden dat ik iets heb gepost hier op mijn blog...
Vanaf nu ga ik wederom proberen om het blog enigzins regelmatig bij te houden.

Gister heb ik vettaartjes voor de vogelstjes gemaakt.

Wat heb je nodig:
-Goedkoop frituurvet
-Zaadjes, pinda's, besjes (ik heb een zak met strooizaad bij de Welkoop gekocht)
-Leuke taartvormpjes, siliconenvormpjes werken het best


Smelt het frituurvet en wacht vervolgens tot het weer een beetje stroperig is geworden.
Vul de bakjes half met het frituurvet en giet daarna het vogelvoer erin, wanneer het vormpje helemaal vol zit met vogelvoer staat het het mooist.
Daarna buiten laten afkoelen.
Als het frituurvet weer goed hard is, kan je het weer uit de vorm halen, met de siliconenvormpjes gaat dit heel makkelijk, maar met andere materialen wat minder. Maak de vorm warm met heet water en het vettaartje valt er zo uit.

Het resultaat:

1 opmerking:

Anoniem zei

Hehe........daar ben je weer!!!

Ik had je al bijna afgeschreven!Hihihi......duurde ook wel errug lang, niet?

Je kunt de vogeltaartjes ook in de diepvries zetten, al zal dat met deze temparaturen niet echt nodig zijn!

Mijn dochter maakt ook vogeltaarten, misschien ook iets voor jou?
Ze heeft sinds kort ook een blog
http:lilavlinder.blogspot.com/

Groetjes Thea