woensdag 3 maart 2010

De sla groeit als kool

Ergens las ik eens dat veel zaadjes het best gezaaid kunnen worden bij een wassende maan, dat waren dus de afgelopen weken.

Zie de volle maan van eergister hieronder:

Misschien dat het daardoor komt dat mijn slaplantjes en andere gezaaide zaadjes als kool uit de grond komen (hmmz... dat klinkt wel erg dubieus, is het nu sla of kool?)
Voor de duidelijkheid, er staan niet allemaal kleine kooltjes in mn kweekbakken, maar de zaadjes die zijn gezaaid groeien erg hard.

De aubergine is de afgelopen dagen mooi opgekomen! Ik heb nog nooit aubergine's gekweekt, mijn vader trouwens ook niet, dus ik heb geen idee wat dat gaat worden. Ik ben erg benieuwd!!

Elvis die de plantjes knuffelt

Misschien komt het harde groeien ook wel door Elvis die trouw tegen de kweekkasjes aan gaat liggen en ontzettend veel lieve poezenenergie geeft aan de jonge plantjes. Hij zorgt er in iedergeval goed voor in de tijd dat ik niet thuis ben. Zolang er zich een dakje boven de plantjes bevindt, hoef ik niet bang te zijn dat hij de plantjes doodknuffelt.

bladmosterd, hoe zal dat smaken?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn vriendin had vorig jaar Aubergine. Prachtige plant met nog mooiere vruchten. Ze heeft er een paar verschillende recepten voor gebruikt, maar nee. Het hoeft voor haar niet meer.Ik heb een zakje zaad gekocht met verschillende soorten kleine ronde erin. Dus ik ben benieuwd.

Een link plaats je zo. De naam of bv het woord HIER kleuren of je het wil kopieren. Dan klik je op het teken...link invoegen....en je krijgt linksboven een venstertje te zien. Daar voeg je de link in, wel opletten er staat al...http:///....voorgedrukt.
Dan op oke drukken en dat is het hele eieren eten. Wel even op publiceren drukken.
Kan zijn dat je PC goed beveiligd is, dan lukt het op die manier niet.
Probeer het maar even uit, en als je niet lukt hoor ik het wel.

Doeggggg

the666bbq zei

onze poes (Mina, zaliger) was nochtans zeer bedreven in het afknabbelen van het jonge plantgoed, maar dat was dan ook de 'aardigste' ([owerreg] in de kempen) kat die ik ooit heb gehad... ;-)