zondag 30 mei 2010

Zomergevoel

Afgelopen weekend was het heerlijk weer, we hebben het hele weekend in de tuin doorgebracht. Ik krijg altijd het gevoel alsof we op vakantie zouden zijn. Het is bijna altijd heerlijk rustig bij ons in de tuin, de vogeltjes in de tuin zijn altijd vrolijk aan het kwetteren en zingen, je hoort hier en daar wat stemmen van buren en we hebben van 's ochtends vroeg tot 's avonds een uur of half 9 zon in de tuin. Ik zou bijna zeggen, laten we die vakantie dit jaar maar lekker hier thuis vieren.
Alles is binnen handbereik, we hoeven geen oppas te vinden voor de katten, nergens naartoe te rijden... Maar toch vind ik het leuk om een nieuwe omgeving te verkennen, te wandelen in de bergen en lekker in niemandsland in ons tentje te bivakeren.

De rododendrons bloeien alweer vol uit, de tuin staat er vol mee, dus het ziet er super gezellig uit allemaal.
Ook in de groentetuin groeit alles erg goed.
Een paar weken geleden heb ik de boontjes gezaaid, in de kas, want buiten is wat riskant met dit vreemde koude weer.
De pak soi begint zijn definitieve vorm aan te nemen en dus herkenbaar pak soi te worden. Alleen nu nog wat centimetertjes groeien!


Ik heb ook weer wat kruiden gezaaid, hieronder begint de dille al mooi op te komen.
Daarnaast zie je een topje van een bonenplantje.


Tenslotte had ik nog een leuke bezoeker in mijn kasje, een mooie rode libelle. Omdat het normaalgesproken erg lastig is om deze mooie en bijzondere beestjes te fotograferen heb ik er maar direct gebruik van gemaakt.

en ik was vanmorgen wat aan het rondneuzen en toen vond ik een leuke applicatie van google, je eigen website maken. Dus direct maar wat uitgeprobeert. In feite is het bijna hetzelfde als deze blogs.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik zie dat bij jou het ook allemaal prima doet. En die boontjes?? Bij mij lukt het niet, alleen de Monstansboontjes die staan al buiten.

Ik hoor het links en rechts al meer, dat de bonen dit jaar niet willen.

Fijn weekend, volgens mij krijgen we nu weer mooi weer!