zondag 9 januari 2011

Een maand sneeuw

Terwijl de laatste kleine restjes sneeuw wegsmelten, ben ik alweer bezig met creëren van planten...
Nu de sneeuw weg is, ziet alles er weer zo troosteloos bruin uit... Ik houd wel van een mooie witte wereld. Jammer dat het weg is, maar wie weet komt het nog terug voor de lente.

De zaadjes die ik vorige week heb besteld, zijn helaas nog niet binnen. Ik kan niet wachten om de parika's en pepers alvast te zaaien!! Daarom ben ik vandaag maar bezig gegaan met het verpotten van de lavendel- en asterstekken. Een aantal stekken van de aster zijn uitgedroogd, dus daar zijn er nog maar drie van over. De lavendelstekken hebben het bijna allemaal uitgehouden, dus daar heb ik er maar liefst 11 van!! 
Ik hoop dat het dit jaar al mooie plantjes gaan worden! Ik ben benieuwd, want het is de eerste keer dat ik lavendel heb gestekt. 
Vorig jaar had ik ook al een aster gestekt, dat ging ontzettend goed en is een erg mooie plant geworden. 



Er heeft een hele maand sneeuw gelegen hier, van begin december tot aan afgelopen week. Ik kan me niet herinneren dat er in mijn leven zo lang sneeuw heeft gelegen.
Hieronder een foto van onze achtertuin op zaterdagochtend 18 december, de volgende foto is van Odin, die er wel van houdt om een beetje in de sneeuw rond te snuffelen.

Odin heeft te veel sneeuwvlokjes op zijn vacht en schut alles er even van af.


Een weekje later lag er nog meer sneeuw. Een mooie witte deken over het gras.



Geen opmerkingen: