vrijdag 11 juli 2008

Inspiratie!

Vanmiddag was ik een beetje aan het rondsurfen op internet, en wat vond ik daar... Een leuke site waar je hele mooie en interessante boeken kan kopen! Bijna alle boeken zijn nieuw en tweedehands te krijgen. De site is van Amazon, maar hier is het zoeken wat makkelijker omdat het aanbod ietsje kleiner is. Die tweedehands boeken voor kleine prijsjes maakt het wel interessant!! Wel een ander soort creatieve boeken dan de onderstaande.

Bezorgkosten zijn 0.99 pond per boek en 3.99 pond per bestelling, misschien kan het dan toch wel weer uit om ze via bol.com of in de boekhandel te bestellen...



Dit zijn een paar boeken die ik zo wel zou willen kopen
Het boek drawing on the right side of the brain heeft ook een leuke website http://drawright.com

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Maaike, ik heb het nog even nagekeken in het boek, dat ik veel gebruik.Zelf groenten kweken, heet het. Daar staat ook helemaal niks bij, over het eerste bloemetje.Je kunt het eerste eigenlijk ook niet weg nemen, want er staan er meestal wel een stuk of vier tegelijk. Ik had nog iets anders liggen, over paprika's in pot, daar toppen ze de plant als ze ongeveer 15 cm. hoog zijn. en laten ze er 8 paprika's aan.
Ik laat de plant wel hoger worden, voor ik er toppen uithaal. Zal morgen eens meten, hoe hoog. De eerste paprikaatjes staan er al aan, wel nog klein, maar toch. Er vallen er ook nog altijd enkele af, dus laat er in het begin maar iets meer aan staan.Als ze goed aan het groeien zijn, kun je er altijd nog een paar afhalen.
Vorig jaar hadden we een slechte zomer, zijn de paprika's niet rood geworden. Ik had ook Spaanse pepers, daar waren er wel een aantal van rood geworden.
Groetjes Thea

LEKE zei

Hoi hoi, poeh 6 bloempjes verwijderen...?? het kan natuurlijk maar ik ben ook al blij met 6 bloemen / paprika's! Ik denk dat ik Thea's raadt maar opvolg. Kijken hoe de paprika's zich ontwikkelen en dan de slechtse vruchten verwijderen... Dat klinkt wel goed. Toch? Ik heb ook gelezen dat je het beste eerst groene paprika's kunt oogsten (die heb je dan al zeker binnen) en dan een paar overhouden voor de rode kleur. Is ook safer. Stel dat de rode kleur niet komt, dan wacht je en wacht je en dan houdt de plant er mee op! hahahaha. Wat een gedoe is dat nog he? paprika's kweken. Succes en een goed weekend! Lisette

LEKE zei

Hoi hoi, goed weekend gehad?
Weetje wat wij eten vanavond??
Bonen! Ben benieuwd of de lange dingen ook goed smaken.
Verder is het een drama in mijn moestuin. De engerlingen eten echt alles op! Ik heb veel planten op nieuw gepoot en de engerlingen verwijderd maar elke schop die ik in de grond steek leverde minimaal 4 engerlingen op! Er groeit niet veel meer in de moestuin, behalve dan de engerling. Droevig droevig. Maar helaas kan ik er niks aan doen. Zelf een bonen plant hing al slap, dus snel genieten van de bonen...ik weet niet hoelang nog. Zucht. Fijne dag! Lisette