donderdag 3 juli 2008

Lees tips


Dit zijn een aantal boeken die ik met enorm veel plezier heb gelezen.

Het boek "Brainstormen" en "Creativiteit Hoe?Zo!" zijn beiden boeken die gaan over het creatief probleem oplossen. Hierbij wordt doormiddel van een sessie waarin onder andere een brainstorm voorkomt een probleem opgelost. Dit kan een probleem zijn in een organisatie, een probleem van een product, of hoe kom ik droog van A naar B.

"Wie heeft mijn kaas gepikt" is een grappig boekje over hoe er met veranderingen wordt omgegaan.

"En nu laat ik mijn baard staan" is een inspirerend boek over creatief ondernemen.

Het boek "Creativiteit" van Mihaly Csikszentmihalyi (ongelovelijk moeilijke naam :)) Gaat over creativiteit in zn basisvorm. Waar komt het vandaan, wanneer is iemand creatief, de flow van creativiteit. De toekomst van creativiteit. Enorm interessant boek!

"Mind Gym" is een sportboek voor de geest. In het begin van het boek stel je je eigen programma samen. De hoofdstukken die voor jou niet van belang zijn, sla je over. De hoofdstukken gaan over, de toutjes in handen nemen, de juiste indruk, moeilijke gesprekken, stress en ontspanning en creativiteit.

4 opmerkingen:

LEKE zei

mmm, tja lezen vind ik heerlijk maar vaak mis ik de tijd ervoor. Boeken over de moestuin / groenten en bloemen, lees ik wel snel, maar meestal moet ik dan ook wat opzoeken hahahha. Fijne dag, Groetjes Liset

LEKE zei

Even pesten: De taart smaakte ook heerlijk. hihihi.
De larven zijn echt een drama! Alles verwijderen en nieuwe grond er in zou een goede oplossing zijn..maar inderdaad onmogelijk. Ik ga mijn sla plantjes nu op een ander stukje proberen, wel in dezelfde hoek ivm de wisselteelt maar nu naast de postelein. Kijken of het daar minder is met de larven. zucht. Hoe gaat het met jouw creativiteit? Groetjes en een fijne dag

LEKE zei

Leuk hoor, je baantje! heb je tenminste werk...toch? Succes in ieder geval.
Wat betreft de paprika's... volgens mij wordt de eerste bloem van een plant meestal verwijderd, omdat dit toch geen mooie vrucht zal vormen... maar dat vind ikniet zo belangrijk. Verder staat mij iets bij van uitputten van de plant met teveel vruchten...maar ?? dat zoeken we nog op?? Thea ? Groetjes Lisette

Anoniem zei

Ik haal nooit de eerste bloem weg, maar wel haal ik scheuten eruit, als er een stuk of 5-6 paprikas aanstaan.Ook haal ik later, als de vruchten aan het rijpen zijn, wel blad weg !
Groetjes Thea