vrijdag 26 februari 2010

sterke- en ontwikkelpunten

Afgelopen tijd ben ik weer een beetje aan het solliciteren geslagen, dus dan moet je weer even nadenken over je sterke eigenschappen en minder sterke eigenschappen of ook wel genoemd, ontwikkelpunten.
Iedere keer wordt alles weer een beetje aangescherpt en heb ik weer meer voorbeelden waar uit blijkt wat sterk is en waar ik me in kan ontwikkelen.
Tijdens de studie hebben we regelmatig het kwalitietenspel en kernkwadrantenspel gedaan, dus het is voor mij redelijk makkelijk om er steeds weer wat plus- en ontwikkelpuntjes uit te halen.



Mijn grote pluspunt of kwalitiet is enthousiasme, vandaar al de reeds gezaaide tomaatjes, parpika en inmiddels ook courgette, bosui en verschillende soorten sla.
Tegenhanger van enthousiasme is ongeduldigheid of impulsieviteit.
Het ongeduld heeft weer gezegevierd in de maand februari.
Soms wordt dat bestraft en soms blijft de straf toch uit, ik hoop dat mijn straf uit blijft en met name de tomaatjes het goed blijven doen.
Er zijn er bij het overzetten naar een grotere pot al een aantal gesneuveld, plus de katten hebben er ook een paar plat gewalst....

Tot nu toe is de straf gering.


Ondertussen hebben we afgelopen week besloten om in de zomervakantie weer naar Noorwegen te gaan. Dit keer zijn we van plan om noordelijker te gaan.
Waarschijnlijk nemen we de veerboot van Hirsthals naar Larvik, Larvik ligt ongeveer 130 km. onder Oslo.
In twee dagen rijden (9 uur) ben je vanuit Larvik in Trondheim. Voor onze bergippen valt dat wel mee. Helemaal naar het noorden (de Noordkaap) is nog zo'n 24 uur verder rijden, dat is in 2,5 week wel wat ver, als je tenminste ook nog weer terug wilt ;) en ook andere dingen wilt doen.
Het zal aan het weer liggen waar we allemaal naartoe gaan.

1 opmerking:

LEKE zei

hahahaha, ik moest ontzettend lachen om je katten en de plat gewalste tomaatjes. Hier zijn de katten ook een probleempje. Mijn prei (van vorig jaar) staat zich te herstellen van de koude winter en wat doen de katten. Ze gaan daar nu net boven op liggen! Onvoorstelbaar de hele moestuin is nog leeg en net waar de prei staat moeten ze gaan liggen. Pfff. zucht. hahaha.

Ik heb nog niet zo heel veel gezaaid hoor. Peultjes, raapsteeltjes, prei en sjalotjes. De peultjes en raapsteeltjes staan inmiddels in de volle grond. De peultjes zullen ondertussen wel weg gespoeld zijn door de regen. De raapsteeltjes worden nog beschermd door een kas-kapje. Hopelijk wordt het nog wat.
Inderdaad ongeduldig zijn wordt ook nog wel eens afgestraft. Maar goed wie niet waagt enzo... hahaha.
Groetjes